Previous Entry Share Next Entry
How to create fabulous themed event? Part 1.
mars_co

If you ask the creative director of the event agency, whence it has creative ideas, most likely he will answer: "How to express it … Creative thought is like love … You either fell it or you don’t" (phrase from the web-site Global Point Russia communication agency). As mars_co understands something about LOVE), and something knows about a scientific substantiation of this feeling, we will try to apply the system approach in search of the successful creative concept.

 Actually, for a choosing of the ideal concept of a themed event, besides inspiration from above, it is good to rely on a technique (methodology). Technique "mars_co" includes some methods, one of which (easiest) we will describe today.

More low you may see a matrix, its author Roman Sergeev has allocated the main thematic parties depending on seasons.

 For winter period – events which giving to guests a possibility to put on carnival suits or to organize rewarding ceremony, to sum up year. For spring – themed events which suits for celebrating calendar holidays: February 23, March 8, Yuri's night, Carnivals (incl. Brazilian, Venetian), Pancake weeks "maslenitsa". For summer – events for carrying out actions in style "open-air-party".  And, for autumn – events that close to themes of Harvesting, September 1, calendar holidays (like Octoberfest).


So, does it mean that each theme is tightly fixed to a certain season? Certainly no. Quite probably to play on contrast and to arrange a "winter" party in summer, for example at the Ice stadium. 

The main goal of this method - is to give to the creative director of the event-agency a tool in case the inspiration took "compensatory holiday", or as a point of departure on the way to the Ideal creative concept. 
 About other methods soon on mars-co.livejournal.com. Stay tuned!

<lj-cut text="на русском языке"> Если спросить у креативного директора ивент - агентства, откуда у него возникают креативные идеи, то, скорее всего он ответит: "How to express it… Creative thought is like love… You either fell it or you don’t" (фраза с сайта Global Point communication agency). Поскольку mars_co кое-что смыслит в любви, и кое-что знает о  научном обосновании этого чувства, попробуем применить системный подход к поиску удачной креативной концепцией.

 На самом деле, для выработки идеальной концепции тематической вечеринки, помимо озарения свыше, хорошо опираться на методику. Методика mars_co включает несколько методов, один из которых (самый легкий) мы опишем сегодня.

 Ниже Вы видите матрицу, автор которой Роман Сергеев, распределил главные тематические вечеринки в зависимости от сезонов.

 Для зимы – события, предоставляющие гостям возможность надеть карнавальные костюмы или провести церемонию награждения, подвести итоги года. Для весны – события, подходящие для празднования календарных праздников: 23 февраля, 8 марта, Дня Космонавтики, Карнавалов (в т.ч. Бразильский, Венецианский), Масленицы. Для лета – события, предполагающие проведение на открытой площадке. И, наконец, для осени – события, близкие к темам сбора урожая, 1 сентября, опять же к календарным праздникам.

 

Означает ли это, что каждая тема намертво закреплена за определенным сезоном? Конечно, нет. Вполне возможно сыграть на контрасте и устроить «зимнюю» вечеринку летом, допустим в помещении Ледового дворца.

 Главная цель этого метода  - предоставить креативному директору ивент - агентства инструмент на случай, если вдохновение взяло «отгул», либо как пункт отправления по пути к Идеальной креативной концепции.

 О других методах в скором времени на mars-co.livejournal.com. Stay tuned!  </lj-cut>

 


?

Log in